A co až přijde zákon o elektronické evidenci tržeb?

 

O elektronické evidenci tržeb (EET) bylo již napsáno i řečeno hodně a v současnosti patří zcela jistě toto téma k těm nejvyhledávanějším termínům na internetu v České republice. Není čemu se divit, protože schválení zákona přinese poměrně jasně dané povinnosti a na ty je potřeba se velmi dobře připravit. Zákon bude mít totiž dopad na podnikající subjekty, které v prodejních místech přijímají platby jak v hotovosti, bezhotovostně, tak platby kartou či jinými finančními prostředky (šeky, poukázky,…). Že půjde o rozsáhlou změnu, o tom svědčí i informace Ministerstva financí ČR, že celý systém je kapacitně a výkonově navrhován s parametry miliony transakcí za den a tisíci transakcemi za sekundu.

Jak to celé bude fungovat

Podstatou elektronické evidence tržeb je, že se eviduje každá platba za prodej zboží a služeb, která je základem komunikace mezi podnikateli a Finanční správou České republiky. V okamžiku uskutečnění tržby obchodník odešle datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server finanční správy. V tuto chvíli není ještě přesně známá struktura datové zprávy, ale v zásadě by měla obsahovat následující údaje:

    • DIČ, ID provozovny, BKP (bezpečnostní kód poplatníka)

    • datum a čas

    • celkovou částku (podle DPH),

    • informaci o platbách

Na serveru Finanční zprávy se data uloží a obchodníkovi bude zaslán unikátní kód, který musí být uveden na účtence. Účtenku s tímto kódem předá obchodník zákazníkovi.

Existovat budou samozřejmě i řešení pro případ dočasného výpadku internetového spojení či pro vybrané obory zjednodušená evidence v off-line režimu.

 

 

 

Success story

20.07.2017
Využij slevový kód a nakup levně pásky do pokladny na novém eshopu!